Personal training voor

Duursporters

Dat krachttraining voor duursporters ook erg belangrijk is, wist je misschien al. Echter de manier van trainen en de keuze van oefeningen gericht op duursport is erg belanrijk. Het doel is namelijk het verbeteren van de sportprestaties. Move-Support heeft al meer dan 20 jaar ervaring met het trainen van sporters. In de trainingsruimte bij onze praktijkruimte, leren we jou de nodige oefeningen ter ondersteuning van jouw sport. Daniel van Schaik werkt naast Move-Support ook als docent voor opleidingsinstituut Start2Move, waar hij fitnesstrainers en personaltrainers opleidt. Krachttraining voor hardlopers Hardlopen is een beweging waarbij enorm veel verschillende spieren moeten samenwerken in een effectieve en efficiënte beweging. Hoe beter deze beweging verloopt, hoe zuiniger we kunnen lopen, of hoe harder. Door specifieke krachtoefeningen kan de focus gelegd worden op dit aspect van de loopbeweging. Dit betekent niet alleen maar de core versterken door het uitvoeren van een plank of een push-up, maar ook het maken van bewegingen onder weerstand in het 3 dimensionale vlak. Net zoals in de loopbeweging. Hierbij rekening houdend met de verschillen tussen de krachtsverhoudingen links en rechts van het lichaam. Wij leren jou de juiste oefeningen met als doel dat je deze uiteindelijk zelf kunt gaan uitvoeren. Thuis of in een fitnesscentrum. We trainen hierbij alle aspecten die nodig zijn voor een optimale conditie. (coördinatie, lenigheid, uithoudingsvermogen, kracht & snelheid) Krachttraining voor fietsers De fietsbeweging richt zich met name op het onderlichaam. Een tourfietser heeft daarnaast door de vele uren op het zadel, een coninue belasting op de rug. Een echte piekbelasting zoals bij het hardlopen ontbreekt echter bij het fietsen. Hierdoor zien we vaak dat fietsers kampen met rugklachten en dat er een disbalans ontstaat in de kracht van het bovenlichaam. Een onrustige torso op de fiets bij hoge krachtlevering is hier een gevolg van. Voor het behoud van sterke botten is het met kracht belasten van het lichaam belangrijk. Tijdens het fietsen gebeurt dit nauwelijks. De krachttraining voor fietsers richt zich daarom met name op het herstellen van de balans in de kracht. Rug versus buikspieren, maar ook linker- versus rechter been. Kosten Aan personal training hangt meestal een behoorlijk prijskaartje. Het doel van onze trainingen is om jou zelfstandig aan het trainen te krijgen. Hoeveel trainingen daarvoor nodig zijn, verschilt per persoon. Daarom wordt er altijd een voorstel op maat gemaakt. Hierbij wordt uitgegaan van ongeveer €30,- per trainingssessie van 30 minuten.
Move-Support.nl - info@move-support.nl - T 06 211 077 56 - Privacy Trainingsschema’s Artikelen Hardloopanalyse Trainen op Vermogen Inspanningstesten Combi deal 2 testen binnen 6 maanden €30 korting
© D.A. van Schaik Move-Support

Inspanningstest met

ademgasanalyse “de gouden

standaard”

Een inspanningstest met ademgasanalyse is de meest nauwkeurige manier om te meten hoe het lichaam presteert bij inspanning. Deze meting geeft veel inzicht in hoe er gewerkt kan worden aan een specifieke doelstelling. In combinatie met een trainingshorloge of fietscomputer kan vervolgens uiterst doeltreffend getraind worden. Tijdens de test wordt gemeten hoeveel CO2 en O2 er in de uitgeademde lucht zit. Naast het meten van de ademgas wordt ook de hartslag, ademhaling, fietsweerstand of loopsnelheid, gemeten. Dit geeft inzicht in de volgende punten: - Maximale zuurstofopname (VO2max) - Hartslagzones - Metabolisme (ideale verbrandingszone voor bv. afvallen of duurtraining) - Wattage zones voor trainen met powermeter - Gezondheidsprofiel Met deze resultaten wordt een persoonlijk advies opgesteld. Wat gaat er goed bij inspanning en waar moet nog aan gewerkt worden. Dit wordt vertaald naar hartslagzones en trainingsprincipes, zodat je direct aan de slag kan! Daarnaast wordt stilgestaan bij het effect van voeding en stress op de sportprestaties.
MOVE-SUPPORT Inspanningstesten & trainingsadvies
MOVE-SUPPORT Inspanningstesten & Trainingsadvies

Wat is een

inspanningstest?