Wat is een inspanningstest?

Een inspanningstest met ademgasanalyse is de meest nauwkeurige manier om te meten hoe het lichaam presteert bij inspanning. Deze meting geeft veel inzicht in hoe een specifieke doelstelling bereikt kan worden. In combinatie met een trainingshorloge of fietscomputer kan vervolgens uiterst doeltreffend getraind worden. Tijdens de test wordt gemeten hoeveel CO2 en O2 er in de uitgeademde lucht zit. Naast het meten van de ademgas wordt ook de hartslag, ademhaling, fietsweerstand of loopsnelheid, gemeten. Dit geeft inzicht in de volgende punten: - Maximale zuurstofopname (VO2max) - Hartslagzones - Metabolisme (ideale verbrandingszone voor bv. afvallen of duurtraining) - Wattage zones voor trainen met powermeter - Algemeen gezondheidsprofiel Met deze resultaten wordt een persoonlijk advies opgesteld. Wat gaat er goed bij inspanning en waar moet nog aan gewerkt worden. Dit wordt vertaald naar hartslagzones en trainingsprincipes, zodat je direct aan de slag kan! Daarnaast wordt indien noodzakelijk stilgestaan bij het effect van voeding en stress op de sportprestaties.
Move-Support.nl - info@move-support.nl - T 06 211 077 56 - Privacy Trainingsschema’s Artikelen Hardloopanalyse Trainen op Vermogen Inspanningstesten Combi deal 2 testen binnen 6 maanden €30 korting
© D.A. van Schaik Move-Support

Inspanningstest met

ademgasanalyse “de gouden

standaard”

Een inspanningstest met ademgasanalyse is de meest nauwkeurige manier om te meten hoe het lichaam presteert bij inspanning. Deze meting geeft veel inzicht in hoe er gewerkt kan worden aan een specifieke doelstelling. In combinatie met een trainingshorloge of fietscomputer kan vervolgens uiterst doeltreffend getraind worden. Tijdens de test wordt gemeten hoeveel CO2 en O2 er in de uitgeademde lucht zit. Naast het meten van de ademgas wordt ook de hartslag, ademhaling, fietsweerstand of loopsnelheid, gemeten. Dit geeft inzicht in de volgende punten: - Maximale zuurstofopname (VO2max) - Hartslagzones - Metabolisme (ideale verbrandingszone voor bv. afvallen of duurtraining) - Wattage zones voor trainen met powermeter - Gezondheidsprofiel Met deze resultaten wordt een persoonlijk advies opgesteld. Wat gaat er goed bij inspanning en waar moet nog aan gewerkt worden. Dit wordt vertaald naar hartslagzones en trainingsprincipes, zodat je direct aan de slag kan! Daarnaast wordt stilgestaan bij het effect van voeding en stress op de sportprestaties.
MOVE-SUPPORT Inspanningstesten & trainingsadvies
MOVE-SUPPORT Inspanningstesten & Trainingsadvies

Wat is een

inspanningstest?